zondag 27 januari 2013

Weekmenu 5

Deze week gebruik ik een oud geliefd kookboek van me: Delia Smith's Vegetarian Collection. Ik heb dat ooit in Groot-Brittanië gekocht, maar hier is het ook verkrijgbaar geweest in het Nederlands en heet Delia Smith's Vegetarische Favorieten. Tweedehands is het nog wel verkrijgbaar of misschien te lenen in een bibliotheek.
De sneeuw is gesmolten vandaag en we zijn over gegaan op miezerig grijs weer. Ik wil graag voorjaar, maar als ik moet kiezen heb ik toch liever zo'n lieflijke witte wereld totdat het voorjaar is. Maar gelukkig kunnen we niet kiezen en moet ik het nemen zoals het is: grijs en miezerig.
Ik verheug me dan ook al op de gerechten van Delia Smith. Zij maakt altijd gerechten die ongelooflijk lekker geuren terwijl ze gemaakt worden. Gerechten vol kleur en geur eigenlijk. Troostrijk in deze grijze tijd tussen winter en voorjaar in.


Weekmenu 5:

Maandag 28 januari: Eieren met linzen-kokoscurry *

Dinsdag 29 januari: Vegetarische Shepherd's Pie*

Woensdag 30 januari: Kruidige Pilau-rijst met noten* en groene groente

Donderdag 31 januari: Lasagne met geroosterde mediterraanse groenten*

Vrijdag 1 februari: Zelfgemaakte friet met salade en zelfgemaakte falafel*

Zaterdag 2 februari en zondag 3 februari: geen planning vooruit!

* Gerechten uit Delia Smith's Vegetarian Collection van Delia Smith


Geen opmerkingen: