vrijdag 11 januari 2013

Flexibel zijn

Als je denkt dat je alles kunt plannen in een gezin, heb je het grondig mis. Dat weet ik, dat wist ik. Toch was ik vast van plan, volgens schema van ons weekmenu, om Quiche met spinazie en kaas te maken uit Koken met Karin, maar het liep allemaal anders vanmiddag.
Dochterlief kwam thuis uit school en was helemaal vol met verhalen die ze móest spuien. Erg leuk, want het was ook een compliment aan mij: de zandkoekjes waarop ze trakteerde vandaag (in de 3e van de middelbare school, maar dat blijft leuk) waren een groot succes en ze moest mij bedanken van de klas. Gisteren kwam ze met het idee om op mini-marsjes of zo te trakteren, omdat iedereen in de klas dat doet en toen stelde ik voor om misschien koekjes te bakken...??? Dat mocht. Dus gisteravond heb ik die nog fijn gemaakt en vanmorgen heeft ze die dus met trots getrakteerd.
Daarna kwam dochtertwee thuis met verhalen over haar repetitie biologie en school en zo. En tot slot kwam zoonlief nog thuis met net zoveel verhalen. Tja, daarna ben ik begonnen aan de quiche.
Het deeg gemaakt en de vulling, maar ik kwam tot de conclusie dat ik de quiche nooit meer op tijd af zou kunnen hebben.
Helaas, helaas voor de kinderen mocht er patat gehaald worden. Met sla, want die lag te wachten in de koelkast en voor mij het restje macaroni uit de koelkast en een restje beste vegetarische bolognesesaus. Ik ben niet zo dol op patat en wel op pasta met rode saus en vooral op pasta met mijn rode saus!

Geen opmerkingen: