zondag 6 januari 2013

Weekmenu 2

De school- en werkweek gaat bijna weer beginnen. Om mezelf een hoop stress te besparen heb ik een tijd geleden besloten op zondag een weekmenu te maken.
Voordeel is nu dat ik niet meer elk moment de vraag hoor: "Mam, wat eten we vandaag?" maar ook dat ik niet meer hoef na te denken over wat we zullen of moeten eten. Het is heel rustgevend voor mij. Ik merk ook dat ik beter omga met de voorraden in huis en minder weg moet gooien uit de koelkast.
Een absolute win-win-situatie dus voor iedereen.
De weekmenu's staan in de keuken tentoongesteld in een fotolijstje van de Ikea. Heel handig!

Maandag 7 januari: Cashewvisjes* met broccoli en gebakken aardappels

Dinsdag 8 januari: Spruitjes met walnoten, pilaurijst en een salade van cherrytomaatjes

Woensdag 9 januari: Groene mac & cheese*

Donderdag 10 januari: Bietjesstamppot met een vleesje of vegetarische vervanger

Vrijdag 11 januari: Quiche met spinazie en kaas*

Zaterdag 12 januari en zondag 13 januari: geen planning vooruit!

Dit jaar wil ik meer koken uit mijn enorme voorraad kookboeken. Deze week kook ik uit:
*Koken met Karin [handboek Oven]
Leuk om een kijkje te nemen op haar website! www.kokenmetkarin.nl

Geen opmerkingen: