zaterdag 5 januari 2013

Spinazie-pasta-ovenschotel

Na jarenlange ervaring heb ik geleerd dat mijn kinderen ALTIJD wel deze ovenschotel als avondmaaltijd lusten. Als ze moe zijn, ziek of boos. Deze schotel laat ze altijd weer smullen. Voor mezelf is het een makkelijke schotel die ik snel klaar kan maken als ik moe en laat van mijn werk thuiskom en geen zin meer heb om nog iets te verzinnen of iets ingewikkelds te maken. Maar... wel een behoorlijk gezonde maaltijd voor de kinderen en mezelf natuurlijk!

Spinazie-pasta-ovenschotel

Ingrediënten:
350 g pasta (bijv. fusilli of penne)
500 ml béchamelsaus die nooit mislukt (zie recept)
750 g diepvries spinazie à la crème (maar meer is natuurlijk prima)
zout, peper
100 gr geraspte jonge of jong belegen kaas


Voorbereiding:
Maak de béchamelsaus.
Verwarm de oven voor op 180°.

Bereidingswijze:
• Ontdooi de spinazie zachtjes op een laag vuurtje.
• Kook de pasta al dente gaar volgens verpakking.• Doe pasta en spinazie (al dan niet door elkaar geroerd) in een ovenschaal.• Gebruik zout en peper naar smaak. Meestal hoeft het niet bij deze spinazie.• Doe de béchamelsaus over het spinazie-pasta-mengsel.• Strooi de geraspte kaas over de schotel en zet ca. 30 min in de oven.
Serveertip:
Lekker met bijv. tomatensalade (en mooi voor de kleuren op het bord!)

Veel geluk met onze favoriete avondmaaltijd!

Geen opmerkingen: