zaterdag 12 januari 2013

Weekmenu 3

De tweede week van het jaar is alweer bijna voorbij. De dagen worden alweer wat langer en dat vind ik fijn. Maar ook vandaag de eerste sneeuwvlokjes van het jaar en kou. Nachtvorst en overdag maar net boven nul. Voor mij hoeft dat niet meer. Ik heb liever voorjaar als ik de kerstboom heb opgeruimd. Voor de vogels hoeft het ook niet meer. Ik zal het vogelvoer nog even aanvullen!
Vandaag is mijn oudste dochter jarig en 15 jaar geworden. Dat was dus feest vanmorgen bij het ontbijt met warme broodjes, croissantjes en natuurlijk heel veel cadeautjes! We hebben voor haar gezongen, heel ouderwets "Oh wat zijn we heden blij!" en lekker makkelijk er achteraan "Lang zal ze leven". Dat laatste hoop ik natuurlijk van harte! Het is een lieve meid en mooi om te zien. Ze doet het goed op school en wordt al zo groot. Time flies when you're having fun.
Vandaag hoef ik niet te koken, want de jarige mag kiezen en die wil graag Japans uit eten. Dat vind ik niet erg; integendeel zelfs!

Weekmenu 3:

Maandag 14 januari: Risotto met tomaat en mozzarella*

Dinsdag 15 januari: Mexicaanse soep met brood*

Woensdag 16 januari: Gratin van zoete aardappel en pinda's met groene salade*

Donderdag 17 januari: Driekleurenstamppot met of zonder spekjes

Vrijdag 18 januari: Huisgemaakte pizza

Zaterdag 19 januari en zondag 20 januari: geen planning vooruit!

*Deze week kook ik uit: Veg! het River Cottage boek met groenten in de hoofdrol.

Geen opmerkingen: