dinsdag 19 februari 2013

Grijze dag

Een grijze dag vandaag. Niks meer te bekennen van dat sprankje voorjaar dat ik gisteren zag en voelde. Dus de open haard lekker aangemaakt en binnen gezellig. De kinderen spelen spelletjes: Tricoda en Horen, zien, zwijgen.
Een vriendinnetje blijft eten dus het is een volle tafel. Gezellig!

Gebakken aardappels, spruitjes, witte bonen en een vrolijke salade


Ik kook aardappels en snij ze daarna in schijfjes. Die schijfjes bak ik lekker krokant en bruin.
Als groente eten we: spruitjes van Oma. Zelfs het vriendinnetje vindt ze lekker. Hoezo lusten kinderen geen spruitjes? Niks van te merken.
Daarbij heb ik een mooie salade gemaakt. Gemengde sla was in de aanbieding en dan neem ik nog wel voorgesneden sla. Daarbij heb ik een appel in kleine stukjes gesneden en een plak kaas. Plus een tomaat. Tenslotte een dressing gemaakt van olijfolie, appelazijn, honing, zout, peper en mosterpoeder. Ik strooi er nog wat sesamzaadjes en peterselie over. Hmmm!
En ik maak nog witte bonen in tomatensaus warm. 
Twee van mijn kids en het vriendinnetje eten een boomstammetje en mijn andere dochter met mij gaan voor Halloumi. Ken je dat? Briljant als je geen vlees eet voor op de barbeque bijv. Maar ook op een broodje of zo bij de maaltijd. Wel een beetje zoutig dus pas op met wat je het combineert.

Al met al een prachtige, luxe en uitgebreide maaltijd. Zo dadelijk sluiten de kinderen die nog af met chocolademousse. Ik niet, want geheel a-typisch hou ik niet van chocolade. Ik neem wel een lekkere soja-cappuccino! Ook erg lekker op een grijze, kille dag.

Geen opmerkingen: