dinsdag 12 februari 2013

Spruitjesstamppot met kleur


Heerlijke dag voor spruitjes, vond ik. Ik heb geen weekmenu gemaakt dit weekend en daar heb ik meteen last van omdat ik dus niet vooruit heb gedacht. En dus ook geen inkopen gedaan.
In de voorraad heb ik nog bataat liggen. Ook zo'n groente die ik nog niet eerder heb gebruikt. Maar vandaag gaat daar verandering in komen, omdat de bataat door de stamppot gaat. Verder koop ik een mooie puntpaprika om de stamppot een beetje kleur te geven. En uiteindelijk besluit ik toch maar geen uitje mee te bakken met de paprika, want de kinderen houden daar niet zo van als ik.
Stamppot van aardappel en bataat, omgeschept met paprika, spruitjes en wat peterselie. Mmmm!

Spruitjesstamppot met kleur

Ingrediënten:

500 gr kruimige aardappels
1 grote bataat
500 gr spruitjes
1 grote puntpaprika
olijfolie
200 ml ongezoete sojamelk
Herbamare
Peterselie

Bereidingswijze:
• Schil de aardappels en de bataat en snij in stukken. Kook samen in ca. 20 minuten gaar.
• Kook de spruitjes zoals ik beschreef in "Spruitjes van Oma"
• Ondertussen verhit je wat olijfolie in een koekenpan of wok. Bak daarin de in stukjes gesneden paprika totdat deze wat lichter van kleur wordt en lekker begint te geuren.
• Maak puree van de aardappels en bataat als ze gaar zijn door deze te mixen met de warme (soja)melk en wat Herbamare.
• Roer de spruitjes, paprika en peterselie door de puree.

Geniet van de kleuren op je bord, de geuren in je neus en de smaken in je mond!

Geen opmerkingen: