donderdag 14 februari 2013

Valentijnsdag

Dag waarop je eens extra nadenkt over alle geluk in je leven. Over je geliefden en over de liefde in je leven. Liefde is overal.
In dat kleine beertje dat ik kreeg van mijn jongste, mijn lieverdje.
In onze kat die 's avonds altijd zo graag zwaar bij mij op schoot wil liggen.
In de kinderen die blij thuiskomen uit school, zonder zorgen.
In dat roodborstje dat de tuin verdedigt tegen alle eventuele indringers.
In ons veilige, gezellige thuis met de open haard aan tegen die vreselijke sneeuw-ijzel-aanval buiten.
Liefde is alles.

Vandaag heb ik kleine presentjes voor mijn lieve kinderen bij hun ontbijtbord gelegd. Verder is de schooldag hetzelfde als altijd, behalve dat een van de meiden een roos heeft gekocht voor haar broer en zus. Is dat niet lief?
Als ze uit school komen heb ik de open haard al aangestoken, want het is bitterkoud buiten. De guren oostenwind maakt dat het nog kouder aanvoelt dan het al is. Bovendien is het begonnen met wat harde sneeuw en ijsregen. Brrr. Kom maar gauw binnen, lieve kinderen!
Thee gezet en een kleine stukje gebak erbij, zomaar omdat ik zoveel van ze hou.
En voor het avondeten mochten de kinderen kiezen. Geen seconde twijfel was er toen ze tegelijkertijd riepen: "Spinazie-pasta-ovenschotel!".
Nu is het rustig beneden want ze moeten allemaal nog hard leren voor de laatste toetsen en daarna is het voorjaarsvakantie. Voor-jaars-vakantie! Voorjaar!

Geen opmerkingen: