zondag 17 februari 2013

Voorjaarsschoonmaak

Kriebelt het al bij jou? Ik krijg nu de bolletjes boven de grond verschijnen altijd wel wat kriebels om op te gaan ruimen en schoon te maken. Die ouderwetse voorjaarsschoonmaak bedoel ik niet, hoor. Vreselijk was dat als mijn moeder de verwarming uitzette en alle deuren en ramen opdeed en vervolgens alles naar buiten en kloppen, stoffen, zuigen, soppen en meer van dat soort activiteiten. Nee, ik bedoel meer dat ik het stof uit mijn hoofd wil hebben en kastjes wil opruimen, planken wil ordenen.
Om mezelf niet op te zadelen met half afgemaakte klusjes, ga ik dit jaar een kast of plank per dag doen.

Koelkast
Vandaag is de koelkast aan de beurt. Ik zoek op internet voor handige tips en besluit die van de Consumentenbond ter harte te nemen.
Dus ik haal alles uit de koelkast. Potjes die eeuwig staan te wachten of ik ooit nog iets uit ze zal halen gooi ik weg. Aangebroken verpakkingen die schreeuwen om aandacht, gooi ik ook weg. Blijkbaar heb ik ze die aandacht al een tijdje niet gegeven dus zal dat ook in de toekomst niet meer gebeuren. Jammer, want weggooien is toch zonde. Maar laten staan en wachten op... ja wachten op wat eigenlijk? Nee, dan maar in de container. Schoon!

Indelen van de koelkast scheelt blijkbaar ook nog. Ik bekijk hoe ik het zou moeten doen en besluit dat ik mijn koelkast nog niet zo "verkeerd" had ingedeeld. Kleine aanpassingen her en der en dan ben ik er al.

De achterkant van mijn koelkast moet ik ook doen, lees ik. Oh dat wist ik helemaal niet. Nooit aan gedacht. "Daar wonen geen mensjes" en dus vergeet je die kant gauw. Goed idee om even de stofzuiger te pakken en het wel te doen. Kan de verspilling van het weggooien nog goedgemaakt worden door energiebesparing!

Ik voel me trots dat dit klusje gedaan is. Morgen een nieuwe uitdaging!

Geen opmerkingen: