maandag 4 februari 2013

Weekmenu 6

Door omstandigheden ben ik wat laat met mijn weekmenu. Daarom heb ik besloten vandaag te beginnen met ouderwets: aardappels, groente en ... vis dit keer. Verder heb ik in mijn boekenkast gezocht naar het volgende kookboek dat ik onder handen wil nemen. Ik heb staan twijfelen bij Home Made van Yvette van Boven, maar nee te ingewikkeld. En dan zie ik het frisgroene kookboek Geweldige Groente staan. Maar....
Ik ben opgegroeid met een moeder die echt goed kon koken. Geen fratsen, geen gekkigheid en ook geen geld voor bijzonderheden. Dus dagelijks aardappels, groente en vlees. Mijn vader hield niet van ander eten dus patat was er zelden of nooit en pas later kwam er op zaterdag macaroni, bami of nasi. Heel voorzichtig werd dat geintroduceerd in ons gezin. Dus heb ik goed leren koken, maar verval ik bij groente toch gauw in puur en zonder fratsen. Misschien een goed idee om te zien hoe een ander kookt met groenten.


Weekmenu 6:

Maandag 4 februari: Sperzieboontjes, worteltjes, rode krieltjes, witte bonen en vissticks

Dinsdag 5 februari: Als-de-kat-van-huis-is-maaltijd

Woensdag 6 februari: Gegratineerde groente met tagliatelle* dit werd
                                   Geroosterde vergeten groenten

Donderdag 7 februari: Clafoutis van groente, pittige kaas, nootjes en rozemarijn*

Vrijdag 8 februari: Hamburger-festijn

Zaterdag 9 februari en zondag 10 februari: geen planning vooruit!

* Gerechten uit Geweldige Groente van Annie Bell

Geen opmerkingen: