maandag 17 september 2012

Verwarming aan!

Hoe hard je ook aan het consuminderen bent en aan het bezien waar bespaard kan worden, bij mij gaat nu toch echt de kachel aan hoor. Niet dat ik een kachel heb, haha, maar bij wijze van spreken dan.
Ik heb al zo'n fijne thermostaat op de CV waar ik per dag kan instellen hoe laat de verwarming aangaat en uitgaat en ook tussendoor als ik werk en de kinderen naar school zijn slaat de verwarming af. Dus ik doe het al best wel slim, maar er zijn grenzen! Die grenzen liggen bij mij bij kippenvel. Ik ga geen kou lijden in mijn eigen huis. Een tussenwoning met overal dubbelglas is toch al niet zo onvoordelig in de stookkosten dus dan houdt het voor mij daarbij op.
Wel denk ik steeds vaker na over zonnepanelen. Ik ben me ervan bewust dat het uitputten van natuurlijke energiebronnen niet eindeloos door kan gaan en weet ook wel dat ik daar dan zelf ook niet teveel gebruik van zou moeten maken. Een deel van de benodigde energie zelf produceren lijkt me wel wat. Maar ja, bij dat idee blijven mijn hersens steken. Hoe moet ik dat aanpakken en hoe kom ik door die enorme brij aan informatie met betrekking tot zonnepanelen. Ik ben geneigd de eerste de beste te geloven, maar weet uit ervaring dat dit niet slim is. Misschien maar eens op Facebook een berichtje plaatsen voor mijn vrienden of die een idee hebben hoe dit aan te pakken.
Verrassend effectief trouwens dat Facebook. Deze zomer dacht ik over een dakkoffer op de auto na. Maar ten eerste heb ik niet echt ruimte om zo'n ding 49 weken van het jaar moet laten en ten tweede zijn ze best wel duur. Dus heb ik een oproep gedaan of een van mijn FB-vrienden er eentje te leen had en ja hoor: ik kreeg wel 5 aanbiedingen! Te gek hè?!

Geen opmerkingen: