donderdag 13 september 2012

Effectieve consumindering

Gistermiddag ben ik geconfronteerd met een hele effectieve manier om te consuminderen. Ik fietste met dochter R. naar de bibliotheek, nadat ik gestemd had. Ik zei nog tegen mijn twaalfjarige, ik-weet-het-allemaal-best-wel-Mam, kind dat we linksaf zouden slaan op de kruising. Ze bedacht zich geen moment en sloeg ogenblikkelijk rechtsaf! En ja, ze fietste links van me. Ik moest volledig op de rempedalen gaan om te voorkomen dat ik haar omver zou fietsen. Ik wankelde door de plotselinge snelheidsafname en probeerde een val te voorkomen door mijn voet aan de grond te zetten. Dat deel lukte, maar daarna zei mijn enkel "Knak" en hielden mijn enkelbanden me niet meer. Daar ging ik! Op de grond knalde ik met mijn elleboog en de fiets knalde bovenop me.
Mijn enkel is pimpelpaars geworden en ik kon vannacht bijna niet slapen van de pijn. Maar... elk nadeel "heb" z'n voordeel, sprak Johan eens. Dat was ook zo voor mij, want vandaag was ik veroordeeld tot mijn voet hooghouden op een stoel, krukje of de bank. Dan kun je dus geen geld uitgeven haha! Dus Johan, ik geef je groot gelijk: elk nadeel heeft een voordeel.

Geen opmerkingen: